תלבושת אחידה בישראל | מאמר טקסט טיעוני מס.3 - תן טריקו

קוד ליבוש תלבושת אחידה בבתי הספר בישראל

מאמר על תלבושת אחידה מס.3

עניין תלבושת אחידה עולה מדי כמה שנים לדיון חברתי, האם צריך או לא תלבושת אחידה, מה זה מועיל לנו וכן הלאה.
נעשה לך סדר בדברים ותגיעו בעצמכם לתשובה, האם אתם בעד או נגד תלבושת אחידה?

נספר ש…
במרבית בתי הספר בעולם, קיים את נוהל תלבושת אחידה המציית את התלמידים בקוד לבוש, ברוב דעות טוענים כי קוד הלבוש מקנה משמעות בקרב התלמידים השונים, ואף ניתן להבחין בקלות בין התלמידים בין בתי הספר השונים, כמוכן לא נוצר הבדלי מעמדות בלשון המעטה בין העשירים ובין העניים, כך שכולם זהים בתלבושת אחידה ולא ניתן להבחין בין אדם לאחר.

תלבושת אחידה בישראל

עם תחילת המאה עשרים, החלו עוד טרם הקמת המדינה את עניין חוק תלבושת האחידה בבתי הספר בישראל ואף היה ניתן להבחין בתלמידים רבים אשר לבשו תלבושת אחידה.

בשנות ה-40 לערך הוקם ועד לאומי בארץ אשר קבע כי חוק תלבושת האחידה יחול על כל התלמידים בארץ, אחת המטרות היה לעודד את שוק הטקסטיל בארץ ע"מ לעודד תעסוקה ופרנסה בקרב תושבי הארץ, וסיבה שנייה לצמצם פערים חברתיים שלא יהיה ניתן להבחין ברמות הסוציו-אקונומיים השונות.
חוק זה לא החזיק זמן רב, ואף היו חילוקי דעות עד כאשר בשנת 1958 יצאה החלטה גורפת מטעם משרד החינוך כי החוק חל על כולם. אך גם חוק זה לאורך השנים ידעה הרבה פירצות שונות, לימים שרי חינוך שונים לאורך השנים קבעו הקלות והנחיות שונות בעניין זה.

בתחילת שנות ה-2000 המליץ משרד החינוך על חוק תלבושת אחידה בישראל, אך ההחלטה תועבר למנהלי המוסדות אשר יקבעו אם בבית הספר ינועו בתלבושת אחידה או לא.עד לשנת 2010 קבע משרד החינוך כי חוק תלבושת אחידה יחול על בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים מלבד התיכונים, אך גם בתי הספר התיכונים החליטו ברוב דעות להנהיג את חוק תלבושת האחידה בכל המוסדות על מנת לא ליצור פערים.

מי בעד תלבושת אחידה?

מעמד שיוויוני – חוק תלבושת האחידה יוצר שיויון בקרב התלמידים בבתי הספר השונים, בלי מעמד או סטטוס שונה, האחידות בתלבושת ובחולצות בית ספר עם סמל המוסד מראה אחידות בקרב הילדים ולא ניתן להבחין בתלמידים עם מותגים יוקרתיים ושונים או בילדים מבית בעלי אמצעיים כלכליים ומבטלת את התחרותיות.
כך שכולם מרגישים שווים ויוצר אחידות בקרב המחשבה בקרב הילדים ובני הנוער אשר בא יותר לידי ביטוי בגילאי ההתבגרות שמתחילים לגלות את נושא ההופעה בתהליך ההתבגרות. 

חסכון בזמן – הורים רבים מעדיפים את חוק תלבושת אחידה בקרב הילדים אשר מקנה להם ראש שקט בעת ההשכמה בבוקר אשר מצמצם לילדים את האפשרויות בחירה וכך מקצר משמעותית את בחירת החולצה או הבגד לבית ספר, 

חסכון בכסף – קניית החולצות לבית ספר גם מצמצם את האפשרויות כך שלא ניתן לרכוש מותגים יוקרתיים ולהפוך אותם לחולצות בית ספר.

מי נגד תלבושת אחידה?

הוצאה כספית – רכישת חולצות בית ספר אשר יש צורך להטביע עליהם את סמל בית הספר, אשר מגביל בשימוש החולצות לאחר שעות הלימודים, בשעות אחה"צ ובסופי שבוע. כך שצריך לרכוש חולצות שישמשו רק ללימודים.

פגיעה בייחודיות ובחופש הבחירה – מבטלת לגמרי את בחירת ההופעה ומצמצם את האפשרות לבחור ללבוש חולצה או בגד שחושקים. הגבלות מסוג אלו מונעות מהילדים ליצור ייחודיות או ססגוניות לקביעת ההופעה של הילדים.

אלטרנטיבה מצומצמות לרכישה – לא כל חנות בגדים מאפשרת רכישה של תלבושת אחידה, לשם כך חנויות מסויימות אשר מאפשרות שירות או הדפסת חולצות בית ספר. כמוכן בתקופת החזרה לבית ספר צריך לנוע בין חנויות שונות על מנת לרכוש את כל ציוד החזרה ללימודים, חנויות כלי הכתיבה, המחברות וכו' לא מעניקות שירות של תלבושת אחידה, לכן צריך לצאת מהבית על מנת לרכוש חולצות בית ספר, כיום ניתן לרכוש חולצות בית ספר באינטרנט לדוגמא אתר תן טריקו חולצות בית ספר

מי אנחנו

תן טריקו חולצות בית ספר

חנות אינטרנטית לרכישת תלבושות לבית ספר
האתר קיים משנת 2015 ומשווק תלבושת אחידה כל בתי הספר בישראל בשירות משלוחים
באתר קיים קטלוג בנים ובנות בה ניתן לרכוש למעלה מ-25 גזרות שונות לצד 50 צבעים וגוונים של חולצות
קיימים אצלנו כל המידות החל ממידה 6 ועד מידה XXL
קיים גם שירות יחודי של הזמנת מדבקות סמל בית ספר
ניתן לבחור במדבקה להדפסה בבית או במדבקות חד פעמיות עם סמל בית ספר

0
0
המוצרים שלך
העגלה שלך ריקהמעבר לחנות